Презентація "Глиняна іграшка"

Коментар до презентації глиняна іграшка

1 слайд
Іграшки… Це найкраще, що є у дітей, це їхні найкращі друзі. Їм вони довіряють свої найпотаємніші думки, з ними пізнають навколишнє, живуть у чудовому, казковому, мрійливому світі дитинства. У Катеринівській ЗОШ І-ІІІ ступенів працює гурток «Українська народна іграшка». Вихованці дитячого садка відвідали цей гурток і зацікавилися глиняними виробами. За нашим проханням школярі провели майстер-клас для дітей дитсадка. Даний захід від умільців гуртка не пройшов безслідно. Малюки із захопленням ліплять вироби із глини на заняттях. Глиняна іграшка – це маленька фігурка з глини, у якій втілені образи казкових героїв – людей або тварин.

2 слайд
На заняттях дитина отримує відомості про способи ліплення і сама навчається це робити. Ознайомлюючись із предметом, дитина навчається розуміти його красу. Вона сама починає передавати в ліпленні його окремі виразні ознаки, намагається ретельно обробити поверхню виробу, оздоблює його орнаментом тощо. Ліплення допомагає виховати цікавість до образотворчої діяльності. Вихователь показує основні способи ліплення і спонукає дітей до самостійної творчості. Під час заняття допомагає дітям порадою, показом, запитаннями, що спонукають до дії. Вихователь повідомляє, що на наступному занятті діти продовжать роботу — будуть прикрашати виліплені фігурки декоративним розписом.

3 слайд
Під час розмальовування глиняної іграшки в дітей формуються вміння виділяти елементи геометричного візерунка (круги, прямі і хвилясті лінії). Закріплються навички дітей малюванню, елементів розпису, вихователь допомагає дітям допомогти дітям помічати і виділяти основні засоби виразності іграшки: яскравість, ошатність кольору, декоративність. Основне наше завдання викликати у дітей бажання самостійно розписувати глиняні іграшки і вибирати прийоми і елементи розпису, поєднувати кольори, передавати своє ставлення до малюнка. Закріплюються вміння малювати пензлем. В ході самостійної продуктивної діяльності розвивається дрібна моторика рук, мислення, творча уява, прищеплюється любов та інтерес до традицій української культури, своєї батьківщини та її історії. Діти активно взаємодіють з однолітками і вихователем. Беруть участь у бесіді та проявляють допитливість до даної теми.

4 слайд
Іграшка завжди була пов’язана з грою. Гра це не розвага, це справжнє теперішнє, яскраве самобутнє життя дитини, разом з цим підготовка дитини до дорослого відповідального життя. Наприклад сюжетно-рольова гра «Магазин», один продавець, за підказкою вихователя викладає на полиці магазину глиняні іграшки, а інші покупці. Діти люблять тваринок, тому разом з вихователем придумують різні міні-сценки з глиняними іграшками, наприклад зустрівся баранець із конячкою, що буде далі придумують діти. Діти із задоволенням ліплять посуд (миски, блюдця, тарілочки, горщики, чашки) і використовують такі вироби в іграх: "Збери посуд", "Кухарі", "В кафе".

5 слайд
Серед іграшок з глини найбільш поширеними, є свищики скульптурки різних тварин: баранців, бичків, цапків, коників, свинок, писанок, а також "баринь", "панночок". Іграшки виготовлені під час занять є музейними експонатами та окрасою нашого дитячого садочка. Виготовлена власноруч іграшка – це не просто чергова забавка для дитини, а ще й своєрідний оберіг.